top of page

15 000+ medlemmar

Bli medlem i vår växande Facebook-grupp med fler än 15 000 medlemmar där du kan läsa hundratals kundrecensioner & succéberättelser. 

UPP TILL 50% RABATT

Vi är marknadsledande inom vår bransch när det kommer till att skapa skräddarsydda CV och vi växer mitt i förändrade trender inom arbetsmarknaden. Med en 98% kundnöjdhet tillsammans med ett växande antal återkommande kunder levererar vi utmärkta resultat.

Kundtjänstfärdigheter i ditt CV

Updated: Jan 20

Att ha starka kundtjänstfärdigheter är avgörande för alla jobb, eftersom det visar att du framgångsrikt kan kommunicera och interagera med andra på ett professionellt och hjälpsamt sätt. Som ett resultat är det viktigt att lyfta fram dessa färdigheter i ditt CV.


En av de viktigaste kundtjänstfärdigheterna att lyfta fram är effektiv kommunikation. Detta inkluderar både muntlig och skriftlig kommunikation samt en förmåga att kunna lyssna, förstå och identifiera kundernas behov. God kommunikationsförmåga innebär också att kunna förbli lugn och lyhörd i svåra situationer och att effektivt kunna lösa konflikter. En annan viktig kundtjänstfärdighet att inkludera i ditt CV är empati. Empati är en förmåga att förstå och relatera till andras känslor och upplevelser. Detta är avgörande för kundservice eftersom det gör att du bättre kan förstå kundernas behov och bekymmer och förse dem med en personlig upplevelse. Empati innebär också att kunna visa genuin omtanke och omsorg om kunderna, vilket avsevärt kan öka deras tillfredsställelse.


Förutom effektiv kommunikation och empati är att ha en stark problemlösningsförmåga också en värdefull kundtjänstfärdighet att lyfta fram i ditt CV. Som kundtjänstrepresentant kommer du oundvikligen att möta komplexa situationer. Förmågan att tänka kritiskt och komma med kreativa lösningar i tid är avgörande för att kunna leverera effektiv kundservice.



Hur är din kommunikation?

Kommunikation med kunder kan ske i ett telefonsamtal, online eller med ett kundbesök. Oavsett hur denna kommunikation sker behöver du kunna förmedla information "kort och koncist". Inte bara det, utan att kunna kommunicera professionellt där du även kan anpassa din kommunikationsförmåga efter samtalskaraktär. Att ha en utmärkt kommunikationsförmåga är bara det första klivet mot en karriär inom kundservicebranschen.


Har du en förmåga att kunna övertala?

Att kunna övertala kunder har varit en erkänd försäljningsförmåga, men den kan också vara värdefull för din kundservice. Varje dag identifierar verksamheten problem för att sedan kunna lösa dessa för kunder. Du ska kunna tala med tillförsikt, vara positiv och professionell samt erbjuda ett övertalande argument.


Kan du lösa uppstående problem?

När du kan identifiera och lösa ett problem kan denna problemlösningsförmåga vara till din fördel i din arbetslivserfarenhet. Nästan varje yrkesroll kräver att du kan hantera uppstående problem. Kunder behöver att du inte endast bemöter dem med professionalitet, men även kan lösa deras problem med en utmärkt "känsla" för service.


Kan du arbeta under press?

Att du kan arbeta under press och bibehålla ditt fokus är ett plus, men även att du kan prioritera arbetsuppgifter när ditt arbetstempo växlar. Men du behöver även prestera och inte låta stress påverka din arbetskvalitet. Denna stress kan inkludera att du får andra arbetsuppgifter att utföra i sista minuten eller att du har en kommande deadline. Oavsett hur välplanerad du är, kan oväntade händelser uppstå.


Är du flexibel i ditt arbete?

När man arbetar inom kundservice är det inte ofta då varje arbetsmoment sker efter planer. Det kan dyka upp oväntade situationer där du behöver hantera dessa omedelbart. Flexibilitet och att kunna arbeta under press när oväntade situationer uppstår är kritiska faktorer.


Kan du samarbeta med andra?

Oavsett vilken yrkesroll du har inom kundservice behöver du kunna samarbeta med andra och detta inkluderar att du har en effektiv kommunikation med dina medarbetare. Man ska nå uppsatta mål både individuellt men även tillsammans med andra.

67 views0 comments

Recent Posts

See All

PRENUMERERA

bottom of page