• CV Experterna

Lista över färdigheter i ditt CV

Updated: 2 hours ago

Att inkludera relevanta färdigheter för den tjänst du har ansökt till, ökar dina chanser till en anställning. Var specifik när du väljer vilka färdigheter du vill inkludera i ditt CV. Arbetsgivare vill veta varför du är rätt kandidat för tjänsten med relevanta färdigheter, och inte vad du har åstadkommit under hela ditt arbetsliv i en buffé-liknande ansökan.



Beskriv inte färdigheter du inte har. Detta kan verka uppenbart, men att nämna färdigheter du inte har kan skada dina chanser till en anställning. Om du inte uppfyller kraven för en tjänst, kanske du ska söka en annan. Du kanske får en intervjufråga om dina kvalifikationer och inte kunna besvara den eftersom du har nämnt färdigheter du inte har. Du ska endast nämna relevanta färdigheter för den tjänst du tänker ansöka om. Söker du flera tjänster, behöver du anpassa ditt personliga brev efter varje tjänst. Inkludera dina relevanta färdigheter och skriv ett exempel till varje, där du har fått använda denna färdighet i din arbetslivserfarenhet.


Problemlösningsförmåga

Oavsett vilket yrke du har kommer det att finnas problem att lösa. Har du en problemlösningsförmåga och kan lösa problem med effektivitet och snabbhet, är denna färdighet ett måste att ha med i din ansökan.


Kritiskt tänkande

Att kunna tänka rationellt och eftertänksamt är basen för ett kritiskt tänkande. Kritiska tänkare kommer på förbättrade och nyare sätt att arbeta. Definitionen av att tänka kritiskt betyder att självständigt kunna reflektera, dra slutsatser, värdera, ifrågasätta och vara kreativ.


Flexibilitet

En hel del verksamheter söker efter medarbetare som är dynamisk och anpassningsbara i varje situation. Flexibilitet är en använd term för hur mycket ett material kan tänjas. Det används även för att beskriva hur en person kan anpassa sig till att utföra olika funktioner inom ett arbete.


Kommunikationsfärdighet

En tydlig kommunikation är betydelsefull för att kunna kommunicera i alla situationer. Oavsett om det är i tal eller skrift, eller både och är denna en värdefull färdighet.


Samarbete

Nästan varje yrke kräver att man har en samarbetsförmåga med andra. Arbetsgivare vill veta hur du samarbetar med andra, om du samarbetar väl med medarbetare och kan ta initiativ till samarbete. Du kan enkelt förstå hur andra kan bidra. Du har ett kreativt tänkande och kommer lätt på ideér. Kan även visa tendenser till ledarkompetens.

140 views0 comments

FÖLJ OSS

  • Facebook
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

PRENUMERERA

Tack för din prenumeration

KATEGORIER

# HASHTAGS