• CV Experterna

Tips för ämnesrad i din ansökan (för att rekryterare ska läsa ditt e-postmeddelande)

Du har spenderat nästintill blod, svett och tårar med ditt personliga brev. Den är skräddarsydd uppifrån och ner, fylld med kraftfulla punkter och du känner att den är redo att skickas iväg i ett e-postmeddelande. Men hur skriver du en uppmärksammande ämnesrad? Du vill inte att ditt e-postmeddelande ska försvinna. Du behöver därför skapa en tydlig ämnesrad.



Du kanske undrar varför man ska skapa en tydlig ämnesrad i sitt e-postmeddelande när man skickar iväg sin ansökan. Är inte innehållet i ditt CV i slutändan det viktigaste? Jo, det är det. Men det spelar ingen roll hur övertygande ditt CV är, ifall rekryterare inte öppnar ditt e-postmeddelande.


Regel nummer ett för att skriva en ämnesrad, är att du faktiskt skriver en. Det kan tyckas uppenbart, men en hel del missar denna punkt. Om du inte skriver en ämnesrad, kanske rekryterare tror att det är reklam och raderar det. Var kortfattad när du skriver din ämnesrad. I vissa platsannonser kanske det står att man ska ha en specifik ämnesrad med referensnummer. Då ska du följa dessa instruktioner. Använd relevant information i din ämnesrad. Lägg till jobbtitel, och ditt fullständiga namn.

59 views0 comments

Recent Posts

See All

FÖLJ OSS

  • Facebook
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

PRENUMERERA

Tack för din prenumeration

KATEGORIER

# HASHTAGS